Dňa 28. januára 2019 bola otvorená tretia z ôsmich krajských informačných kancelárií pre obete trestných činov na Klientskom centre Okresného úradu Košice. Aktivity boli v úvode zamerané predovšetkým na obete z radov seniorov. Od novembra 2019 sa preventívne aktivity venujú aj cieľovej skupine, ktorú tvoria obete alebo potenciálne obete obchodovania s ľuďmi.
Poskytovanie služieb klientom zahŕňa informovanosť a komunikáciu priamo na mieste, formou osobného stretnutia, telefonicky či e-mailom. Náš tím bude následne po dôkladnom posúdení odporúčať klienta na sociálne a psychologické poradenstvo, či právne usmernenie a podporu.
Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu. Viac informácií o projekte nájdete tu: Národný projekt
Foto: Informačnú kanceláriu nájdete v budove OÚ na Komenského 52, do ktorého vedie bezbariérový prístup pre osoby zo zdravotným postihnutím.
Foto: Prízemným výťahom sa dostanete na prvé a druhým výťahom na štvrté poschodie, na ktorom sídli informačná kancelária. K nej však nevedie
bezbariérový prístup, nakoľko sa na chodbe nachádzajú tri schody.
Pre potreby konzultácie/stretnutia s osobou so zdravotným postihnutím je k dispozícii kancelária inej organizácie (stretnutie je nutné dohodnúť s pracovníkmi informačnej kancelárie vopred, min. 2 dni).
V budovách, v ktorých informačné kancelárie sídlia (okresné úrady/klientske centrá), sa nachádzajú krabice (boxy) určené pre zber spätných väzieb. Dotazník je anonymný a účasť klienta na skvalitnení služieb informačných kancelárií prostredníctvom jeho vyplnenia je dobrovoľná.
➡box pre zber spätných väzieb je umiestnený mimo priestorov informačnej kancelárie, v priestoroch bežne prístupných verejnosti. Niektoré informačné kancelárie box umiestnili pri supervízorovi klientskeho centra, prípadne oproti/v blízkosti kancelárie, kde klient nemá problém nájsť ho
PRIEBEH ZBERU SPÄTNÝCH VÄZIEB OD KLIENTOV:
➡pri osobnom kontakte, po skončení osobnej konzultácie uskutočnenej v priestoroch informačnej kancelárie, pracovník klientovi odovzdá dotazník spolu s prázdnou obálkou. Do obálky klient vloží vyplnený dotazník a následne obálku vhodí do boxu určeného pre tento účel
Klienti majú v dotazníku priestor napríklad na:
➡ vyjadrenie svojej spokojnosti s uskutočnenou konzultáciou a sprostredkovanou službou;
➡ vyjadrenie, či by odporúčali služby informačnej kancelárie svojim známym;
➡vyjadrenie odporúčania s cieľom zlepšenia služieb a iné.
OTVÁRACIE HODINY:
pondelok - štvrtok: 08:00 - 15:00
piatok: 08:00 - 14:00
V informačnej kancelárii sú Vám k dispozícii:
koordinátorka na regionálnej úrovni - JUDr. Katarína Frimerová (katarina.frimerova2@minv.sk/0908 734 961)
asistentka koordinátorky - Mgr. Nikola Šimčová (nikola.simcova@minv.sk/0908 795 807)
asistentka koordinátorky - Katarína Bortáková (katarina.bortakova@minv.sk/0908 799 569)
V prípade problému so zapamätaním si e-mailu, ktorý tvorí meno a priezvisko jednotlivého pracovníka, je k dispozícii aj jednotná e-mailová adresa: pomocobetiam@minv.sk.