Informačná kancelária Banská Bystrica

Dňa 26. novembra 2018 bola otvorená prvá z ôsmich informačných kancelárií pre obete trestných činov na Klientskom centre Okresného úradu Banská Bystrica. Aktivity boli v úvode zamerané predovšetkým na obete z radov seniorov. Od novembra 2019 sa preventívne aktivity venujú aj cieľovej skupine, ktorú tvoria obete alebo potenciálne obete obchodovania s ľuďmi.

Poskytovanie služieb klientom zahŕňa informovanosť a komunikáciu priamo na mieste, formou osobného stretnutia, telefonicky či e-mailom. Náš tím bude následne po dôkladnom posúdení odporúčať klienta na sociálne a psychologické poradenstvo, či právne usmernenie a podporu.

Tento projekt je podporený z Európskeho sociálneho fondu. Viac informácií o projekte nájdete tu: Národný projekt 

Foto: Informačná kancelária sa nachádza na 1. poschodí Klientskeho centra B. Bystrica na Štefánikovom nábreží č. 7.

Foto: Klientske centrum nemá vybudovaný bezbariérový prístup pre osoby so zdravotným postihnutím, preto je pre týchto klientov k dispozícii aj kancelária na Okresnom úrade Banská Bystrica (po predošlej telefonickej alebo e-mailovej dohode). Bezbariérový prístup je z oboch strán OÚ, t. j. od Nákupného centra Európa aj od Kauflandu. 


V budovách, v ktorých informačné kancelárie sídlia (okresné úrady/klientske centrá), sa nachádzajú krabice (boxy) určené pre zber spätných väzieb. Dotazník je anonymný a účasť klienta na skvalitnení služieb informačných kancelárií prostredníctvom jeho vyplnenia je dobrovoľná.

box pre zber spätných väzieb je umiestnený mimo priestorov informačnej kancelárie, v priestoroch bežne prístupných verejnosti. Niektoré informačné kancelárie box umiestnili pri supervízorovi klientskeho centra, prípadne oproti/v blízkosti kancelárie, kde klient nemá problém nájsť ho

PRIEBEH ZBERU SPÄTNÝCH VÄZIEB OD KLIENTOV:

pri osobnom kontakte, po skončení osobnej konzultácie uskutočnenej v priestoroch informačnej kancelárie, pracovník klientovi odovzdá dotazník spolu s prázdnou obálkou. Do obálky klient vloží vyplnený dotazník a následne obálku vhodí do boxu určeného pre tento účel

Klienti majú v dotazníku priestor napríklad na:

vyjadrenie svojej spokojnosti s uskutočnenou konzultáciou a sprostredkovanou službou;

vyjadrenie, či by odporúčali služby informačnej kancelárie svojim známym;

vyjadrenie odporúčania s cieľom zlepšenia služieb a iné.



OTVÁRACIE HODINY:

pondelok - štvrtok: 08:00 - 15:00

piatok: 08:00 - 14:00


V informačnej kancelárii sú Vám k dispozícii:

koordinátorka na regionálnej úrovni - Mgr. Monika Cibuľová (monika.cibulova@minv.sk/0908 734 357)

asistentka koordinátorky - Mgr. Veronika Poláková (veronika.buvalova@minv.sk/0908 797 755)

asistentka koordinátorky - Daniela Puhallová (daniela.puhallova2@minv.sk/0908 730 791)

V Banskobystrickom kraji je od 18. mája 2021 dostupné detašované pracovisko, ktoré bude slúžiť obetiam predovšetkým zo spádovej oblasti susediacich okresov - Veľký Krtíš, Poltár, Rimavská Sobota, Detva, Revúca a i.

Kancelária sa nachádza v priestoroch Okresného úradu Lučenec (Námestie republiky 3716/4, 984 01 Lučenec, 2. poschodie, č. d. 220)Obetiam/klientom je v kancelárii k dispozícii pracovníčka MV SR Veronika Poláková každý utorok v čase od 8:30 do 15:00 hod. V prípade záujmu o konzultáciu je potrebné vopred si dohodnúť termín na telefónnom čísle 0908 797 755.

V prípade problému so zapamätaním si e-mailu, ktorý tvorí meno a priezvisko jednotlivého pracovníka, je k dispozícii aj jednotná e-mailová adresa: pomocobetiam@minv.sk.

Zdieľajte
chatIcon