Dňa 27. februára 2019 bola otvorená štvrtá z ôsmich krajských informačných kancelárií na Okresnom úrade Žilina.
Tím Národného projektu „Zlepšenie prístupu
obetí trestných činov k službám a vytvorenie kontaktných bodov pre obete“,
ktorý realizuje odbor prevencie kriminality kancelárie ministra vnútra SR,
spustil ďalšiu informačnú kanceláriu pre obete trestných činov, tentoraz v
Žiline.
Dňa 27. februára 2019 bola otvorená štvrtá z ôsmich krajských informačných kancelárií na Okresnom úrade Žilina. Aktivity budú v úvode zamerané predovšetkým na obete z radov seniorov.
Pri tejto príležitosti sa uskutočnilo pracovné stretnutie prizvaných subjektov v rámci Žilinského kraja, ktoré viedol riaditeľ odboru prevencie kriminality Jozef Halcin. Cieľom stretnutia so zástupcami samosprávy, štátnej správy a mimovládnych organizácií bolo nielen informovať o Národnom projekte, ale tiež diskutovať o návrhoch, ktoré by viedli ku koordinovanému systému spolupráce kontaktných bodov v problematike služieb pre obete v kraji.
Ako uviedol Jozef
Halcin: „Pilotné poskytovanie služieb
klientom zahŕňa informovanosť a komunikáciu priamo na mieste - formou osobného
stretnutia, telefonicky či e-mailom.“ Kontaktné
body zriadené v každom krajskom meste poskytujú občanom viaceré služby.
Ide o špecializované poradenstvo pre
obete a ich blízkych, sociálne a psychologické poradenstvo či právne
usmernenie a podporu. Cieľom projektu
je okrem vytvorenia kontaktných bodov aj zvýšenie podielu zainteresovaných
subjektov prevencie kriminality na riešení aktuálnych celospoločenských
problémov vyplývajúcich z kriminality v Slovenskej republike.
Kontaktné body sú tak nielen miestom konzultácií a poskytovania
informácií, ale zároveň priestorom pre sieťovanie a koordináciu
asistenčných systémov a inštitúcií.
Náš tím bude
následne po dôkladnom posúdení odporúčať klienta na sociálne a psychologické
poradenstvo, či právne usmernenie a podporu. Obetiam
trestných činov je na kontaktnom bode k dispozícii koordinátor na regionálnej
úrovni a dvaja asistenti koordinátora. Uvedení pracovníci na základe identifikovaných
potrieb každého individuálneho prípadu zabezpečia obeti alebo potenciálnej
obeti bezproblémový a promptný prístup k poskytnutiu pomoci.